Quando ler é criar: princípios para planejar vivências literárias na escola
DOI:
https://doi.org/10.5216/rir.v15i4.60179Abstract
Planning classes that promote literary experiences at school is not an easy task. In this scenario, many Language students have stopped promoting literary readings in their journeys through school. Thus, this paper aims to problematize the specifity of literary reading (BENVENISTE, 1989; COLOMER, 2007), in dialogue with the act of learning (GALLO, 2017; DELEUZE, 2003), in order to present principles that works as devices for lesson planning that have as purpose the literary experience. Generally speaking, to make a lesson planning, it is essential to be a text reader before being the teacher who plans classes; recognize that each text offers its reading key; to face the materiality of the text to finally promote relations of interpretation that aim the human and aesthetic experience.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os artigos encaminhados para publição na revista ITINERARIUS REFLECTIONIS deverão ser originais e não publicados ou propostos para tal fim em outra revista. Aceitam-se artigos escritos em Português, Espanhol e Inglês. A revista ITINERARIUS REFLECTIONIS se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As provas finais não serão enviadas aos autores. Texto sobre Copyright do conteúdo da Revista.