Análise de um produto educacional a serviço do professor

Authors

  • Cleber Cezar da Silva Instituto Federal Goiano - Campus Urutaí
  • Rosimeire Gonçalves UFG/RC, SEDUCE-GO

DOI:

https://doi.org/10.5216/rir.v16i2.59808

Abstract

This research aims to analyze an educational product, developed by us researchers, with the purpose of assisting teachers of History of Youth and Adult Education, in the planning of their classes. Since, the lack of a textbook or even more accessible pedagogical materials end up hindering the performance of the professional in this type of teaching. The methodology to which this study submits is characterized in a case study and literature review, in a qualitative approach. It is noticeable in the school space, the ingrained habit among teachers, in the act of planning and designing study programs to use the traditional chronology, having too much concern with content aspect. From this perspective, we prioritize the construction of a blog with the history discipline, because teaching history is a challenge for teachers, considering its scope and complexity.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Cleber Cezar da Silva, Instituto Federal Goiano - Campus Urutaí

Doutorando em Linguística, UNB (2017), Mestre em Estudos da Linguagem, UFG/Regional Catalão (2017), possui graduação em Letras (Português/ Inglês) UEG (2003) e Letras (Português/Espanhol) UNIP (2014). Especialização em Psicopedagogia (2005) - UEG - Unu de Pires do Rio - Goiás, Especialização em Linguística Aplicada: Ensino-Aprendizagem em Línguas Estrangeiras (2010) - Universidade Federal de Goiás. Atualmente é professor no Instituto Federal Goiano - Campus Urutaí. Com experiência em Ensino Superior junto a Universidade Estadual de Goiás, Pós-graduação nível especialização junto a Faculdade Noroeste - FAN, e na educação básica e função de Gestor Educacional junto a SEDUCE/GO. Atuando na área de Letras e Linguística, com ênfase em Línguas e Literaturas, com os seguintes temas: variedade, domínio, educação, inclusão, ensino de LE e prática pedagógica, léxico e toponímia.

Rosimeire Gonçalves, UFG/RC, SEDUCE-GO

Mestrando em História pela Universidade Federal de Goiás, Regional Catalão. Graduada em Letras (português/inglês) pela UEG, UnU de Pires do Rio. Professora da SEDUCE-GO e SME de Cristalina. 

Published

2020-04-08

How to Cite

DA SILVA, Cleber Cezar; GONÇALVES, Rosimeire. Análise de um produto educacional a serviço do professor. Itinerarius Reflectionis, Jataí-GO., v. 16, n. 2, p. 01–15, 2020. DOI: 10.5216/rir.v16i2.59808. Disponível em: https://revistas.ufj.edu.br/rir/article/view/59808. Acesso em: 16 oct. 2025.

Issue

Section

Artigos Livres